רעיונות למשחקי מחשבה לילדים

משחקי חשיבה לילדים מעל גיל 14

ילדים הם כידוע שמחה, ולפעמים אפילו שמחה רבה. אחד הדברים שגורמים להורים נחת רבה במיוחד הוא לראות את הילד שלהם מתפתח, מגלה חשיבה מקורית ומפגין יצירתיות – המגנוקיוב (MagnoCube) הוא דרך נהדרת לפתח את החשיבה והיצירתיות באמצעות משחק כיפי.

הרעיון שבבסיס המגנוקיוב פשוט: אתם מקבלים מאיתנו 216 כדורים מגנטיים (או 307 כדורים, בדגמי ה-MegaMagno), נותנים אותם לילדים ורואים איך הם הופכים אותם לדגמים תלת ממדיים, צורות דו ממדיות (בין אם כאלה קיימות ובין אם כאלה שהם תוצר של הדמיון), גופים הנדסיים ובעצם כל מה שהם רק רוצים. וכשהילד מסיים ליצור צורה אחת, סביר להניח שבראש כבר מתחילה להיווצר זאת הבאה בתור.

הרעיון הבסיסי פשוט אבל אפשרויות המשחק אינסופיות וכך גם ההנאה, ובנוסף זוכים הילדים ובני הנוער (עפ"י הנחיות מכון התקנים, המשחק מיועד לילדים מעל גיל 14) בתועלת עצומה.

התועלת כוללת קודם כל משחק כיפי (והרי באנו לעולם כדי ליהנות, בכל גיל, ובוודאי שבילדות), אחר-כך את פיתוח החשיבה והמקוריות, בנוסף זהו עיסוק מרגיע ומנטרל מתחים (שגם הם חלק מהחיים בכל גיל ובפרט בשלב ההתבגרות) וכבונוס משתפרים הקשב והריכוז – ובקיצור, אם אתם מחפשים משחקי חשיבה לילדים, בין אם לאלה שלכם ובין אם כמתנה, המגנוקיוב הוא אופציה אידיאלית, מפתחת ומשמחת במיוחד.

משחקים יצירתיים לילדים מעל גיל 14

יצירתיות היא אחד המפתחות החשובים ביותר להצלחה בחיים – כך עפ"י מחקרים רבים וגם מחוץ לאקדמיה ישנן יותר ויותר עדויות לחשיבותה של תכונה זו ולכך שאנשים יצירתיים מתוגמלים היטב (למשל בשוק העבודה).

משחקי חשיבה לילדים הם אמצעי מעולה לפיתוח היצירתיות, ובמיוחד אם לוקחים בחשבון שבתי הספר לא בנויים להעניק את האיכות החשובה הזו (ולמעשה הם אפילו פוגעים בה – הרצאה מרתקת, משעשעת ומפורסמת במיוחד באתר שלTED  נקראת "איך בתי הספר הורגים את היצירתיות" וכדאי לכל הורה לצפות בה).

ישנן כמה סיבות לכך שיצירתיות היא כה חשובה, אפילו יותר מהשכלה פורמלית ועוד ידע, שממילא הגישה אליו בעידן האינטרנט קלה ופשוטה למדי. בין השאר היצירתיות מאפשרת מציאת פתרונות חדשניים לבעיות ותיקות (שלעתים נראות בלתי פתירות), מחזקת את הביטחון העצמי (ועל כן את היכולת לנסות ולהעז), מסייעת להפנים את הידיעה שעל כל דבר בעולם ניתן להתבונן במגוון דרכים ומזוויות שונות וכן מרגילה את הילדים ובני הנוער לשאול כל הזמן איך אפשר לשפר עוד יותר את הקיים (ולא על חשבון ההנאה ממה שכבר יש!)

משחקים יצירתיים לילדים ולבני נוער גם עוזרים להם להביא לידי ביטוי את הקול האישי שלהם ואת הייחודיות שטמונה בהם – דבר חשוב מאוד בכל גיל ובפרט כשהאישיות נמצאת בשלבי התגבשות ראשונים. המגנוקיוב, שכאמור מקנה אינספור אפשרויות משחק, מצטיין בכך במיוחד. בניגוד למשחקים אחרים שבהם המטרה נקבעת מראש, ע"י מפתחי המשחק, הילד או בן הנוער הוא זה שמחליט לאן הוא רוצה להגיע ואיזו דרך תוביל אותו לשם, ולפעמים במהלך הדרך הוא אף משנה את היעד ומגלה עד כמה מהנים יכולים להיות החיים כשאפשר להתגמש לגמרי ולעשות מה שרוצים.

יתרונות נוספים של מגנוקיוב עבור ילדים מעל גיל 14

בנוסף לפיתוח היצירתיות, שמהווה כאמור איכות יקרת ערך במיוחד בימינו, ולאפשרות שמוענקת לילדים ולנערים לבטא את עצמם דרך יצירת הצורות הדו-ממדיים והתלת ממדיים, יש למגנוקיוב יתרונות חשובים נוספים:

* שיפור התפישה המרחבית והבנה אינטואיטיבית של הגאומטריה ושל חוקים פיזיקליים – תחומים שבמקרים רבים ילדים מתקשים בלמידה פורמלית שלהם. משחקים יצירתיים לילדים עוזרים להם לרכוש ידע חיוני ובפרט עושה זאת ה-MagnoCube שכל מהותו היא בניית גופים גאומטריים וצורות פרי הדמיון המתפתח.

* הפעלת מוח שמאל ומוח ימין במקביל: אחת המטרות החשובות של משחקי חשיבה לילדים היא הפעלת מוח שמאל ומוח ימין במקביל – המגנוקיוב מצטיין בכך, שכן כדי להפוך את הכדורים המגנטיים היפים לצורות מרהיבות עין יש להשתמש גם באונה שאחראית על הפרטים הקטנים (זו השמאלית, הריאלית והלוגית) וגם בזו שרואה את התמונה המלאה (הימנית, שקשורה לדמיון וליצירתיות). הפעלת שני חלקי המוח במקביל מעשירה את החשיבה, משחררת בגוף אנדורפינים שמתורגמים לתחושות של הנאה ונחת ואפילו מחזקת את המערכת החיסונית (בנוסף לרווחים רבים אחרים).

* שיפור הקשב והריכוז ופיתוח הסבלנות: כדי ליצור את הצורות הרצויות נדרשים הילדים ובני הנוער קודם כל לתכנן אותן היטב ובחוכמה, דבר שמשפר את הריכוז. גם ההרכבה עצמה מחייבת סבלנות וכן קשב מדויק, כדי לזהות האם הפאזל המתגבש מתאים לתוכניות ואם לא מה צריך לעשות כדי לשפר אותו. בסך הכל המגנוקיוב הוא אחד מאותם משחקי חשיבה לילדים שמפתחים משמעותית הן את הסבלנות והן את היכולת להתרכז (תכונות שכידוע נמצאות בשנים האחרונות תחת מתקפת גירויים בלתי פוסקת מצד הסמארטפונים ושאר המסכים שמשתלטים על חיי הדור הבא).

* הרגעה: המשחק בכדורים המגנטיים מרגיע מאוד את הילדים ובני הנוער. ההתמקדות ביצירה ובהרכבה והכניסה לזמן של שקט, ללא גירויים חיצוניים מרעישים מהמסכים השונים, עוזרות להם לפרוק מתחים מיותרים שאצורים בגוף (ובנפש, שכידוע עשויה להיות סוערת בגיל ההתבגרות).

איכות גבוהה ובטיחות קפדנית

חשוב להדגיש שוב שהמגנוקיוב מיועד לבני 14 ומעלה, שזוכים למשחק יצירתי וכיפי באיכות הכי גבוהה שיש – הן מבחינת הכוח המגנטי של הכדורים (שקוטרם 5 מ"מ), הן מבחינת עמידותם (הם עשויים פלדה חזקה במיוחד) והן מבחינת הצבעוניות המשמחת שלהם (ניתן להשיג את המגנוקיוב ב-7 צבעים כולל דגמי MIX שמורכבים ממספר גוונים שונים).

על-מנת שהתועלת מהמשחק תהיה מקסימלית ואיתה גם רמת הבטיחות, מצורפות הנחיות מפורטות לכל דגם. גם כאן באתר תוכלו למצוא את כללי הזהירות החשובים וכן מדריכים וסרטי וידיאו שמהם ניתן ללמוד עוד על ה-MagnoCube, איכויותיו והדרכים למיצוי הפוטנציאל האינסופי שבו.

 

אולי יעניין אותך מידע נוסף על:

0 תגובות

השאר תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
מוזמן לתרום!

כתיבת תגובה