מגנוקיוב - משחקי מגנטים לילדים

משחקי מגנטים לילדים מעל גיל 14

מגנטיות היא תופעה פיזיקלית מרתקת שמקנה לנו המון אפשרויות, מפרסומת לאינסטלטורים שנדבקת למקרר, דרך אטרקציה ב(כמעט) כל חתונה וכרטיסי אשראי ועד מכשירי MRI. בעתיד אולי יהיו גם סקייטבורדים מעופפים בזכות מגנטים עוצמתיים, וכבר כיום יכולים הילדים ובני הנוער ליהנות ממשחקים המבוססים על כוח מגנטי – מגנוקיוב (MagnoCube) הוא דוגמה מצוינת לשימוש חכם בתופעה הפיזיקלית לטובת משחק כיפי שבנוסף גם מפתח את החשיבה, היצירתיות, הקשב והריכוז.

המגנוקיוב מורכב מ-216 מגנטים בצורת כדור שקוטרו 5 מ"מ (או 307 כדורים בדגמי ה-MegaMagno). הכוח המגנטי החזק של הכדורים מאפשר לילדים ולבני הנוער (עפ"י הנחיות מכון התקנים, המשחק מיועד לבני 14 ומעלה) ליצור איתם אינספור צורות, בין אם דו ממדיות ובין אם תלת ממדיות, כאלה מוכרות וכאלה שהיו קיימות רק בדמיון של הילד עד שהוא הפך אותם למציאות מרשימה, ובעצם אין גבול לאפשרויות הקיימות עם המגנוקיוב.

גם התועלות רבות: משחקי מגנטים לילדים, ובפרט המגנוקיוב, הם דרך נהדרת לשכנע את הדור הבא להניח בצד את הסמארטפון ולהזיז את העיניים מהמסכים האחרים שמקיפים אותו שעות רבות, רבות מדי. למעשה, ישנם מקרים שבהם ההנאה מהיצירה בעזרת המגנטים כל כך רבה עד שהילד מגלה עולמות חדשים ומלהיבים ופשוט שוכח את סלולרי…

משחקי מגנטים

משחקי מגנטים לילדים (ולמבוגרים שלא איבדו את הרצון והחשק לשחק וליצור) מבוססים כאמור על תופעה פיזיקלית ייחודית, שבזכותה שני עצמים נמשכים זה לזה ונצמדים האחד אל השני בכוח רב. בהקשר זה כדאי לדעת שהמגנטים של מגנוקיוב הם בעלי כוח מגנטי חזק במיוחד, שלא נחלש גם בשימוש אינטנסיבי (וילדים שמתחילים לשחק איתם עושים זאת במשך שעות רבות ויוצרים איתם עוד צורה, ועוד צורה, ועוד…). עוד חשוב לדעת שברחבי האינטרנט מוצעים משחקי מגנטים מזויפים, שעלולים להיות מסוכנים – ובפרט לילדים.

אחד היתרונות המובהקים של המגנוקיוב הוא שמדובר כאמור בתחליף מוצלח לסמארטפונים (וממכר כמעט כמוהם, ולפעמים אף יותר…). רוב ההורים מסתייגים מפני השימוש המופרז בטלפונים החכמים וחוששים מההשפעות של השעות הרבות שמבלים ילדיהם מול מסך כזה או אחר. מסתייגים וחוששים, ובצדק – אבל לא תמיד יודעים להציג אלטרנטיבה מפתה מספיק.

משחקי מגנטים לילדים מספקים להורים בדיוק את מה שהם צריכים כדי לצמצם את השימוש בסמארטפון: בילוי כיפי, יצירתי, כזה שמעסיק את הידיים ובעיקר מפרה את הדמיון. בנוסף המשחק עם הכדורים הצבעוניים בעלי הכוח המגנטי ויצירת הצורות מאפשר לילדים ולבני הנוער להביא לידי ביטוי את האישיות הייחודית שלהם, וגם איכות זו תורמת לאטרקטיביות של המשחק (שהרי בגיל ההתבגרות ישנה חשיבות רבה לביטוי העצמי).

היתרונות של משחק עם מגנטים עבור ילדים ובני נוער

משחקי מגנטים ובפרט ה-MagnoCube נהנים מיתרונות רבים, ובמיוחד כאלה שהם רלוונטיים עבור ילדים ובני נוער.

* שיפור התיאום בין היד לעין – הקואורדינציה בין תנועת השרירים בידיים לבין התנועה של שרירי העיניים, על סמך מידע ויזואלי שמתפענח במוח, הוא הבסיס למיומנויות חשובות רבות, וביניהן כתיבה, שימוש בכלים שונים (כלי מטבח, כלי נגינה וכו'), פעילויות ספורטיביות ועוד. הפיכת הכדורים המגנטיים לצורות שונות משפרת משמעותית את התיאום בין היד לבין העין, ובכך מקנה לילדים ולבני הנוער את האפשרות לבצע באופן אופטימלי את כל הפעולות הנ"ל ורבות אחרות.

* פיתוח הדמיון – ההיצמדות המגנטית של הכדורים אלה לאלה מאפשרת לילדים ולבני הנוער ליצור אינספור צורות, מכאלה בסיסיות ועד כאלה שאין להן שם ואין להן הגדרה ושבעצם נוצרו אך ורק ע"י הדמיון שלהם. המבחר הרחב של האפשרויות והעובדה שקל להרכיב אותן בזכות השדה המגנטי של כל כדור, מדרבן את כל מי שמשחק במגנוקיוב להמציא עוד ועוד צורות, הן דו ממדיות והן תלת ממדיות.

* ייחודיות – כל משחק מגנטים הוא ייחודי, ובכלל, כל פריט שמבוסס על דחייה או משיכה על בסיס מגנטיות נהנה מייחודיות. כך לדוגמה עציצים חדשניים שמרחפים באוויר בזכות שדה מגנטי (שגם עוזר לצמחים שבו, שניזונים רק מהלחות באוויר ולא זקוקים לאדמה, לגדול מהר יותר) מושכים המון תשומת לב (נכון לעכשיו בפרויקט בקיקסטארטר), וכך גם המגנוקיוב: כל ילד שמקבל לידיו את המשחק הזה מגלה עד מהרה שהוא אטרקטיבי גם בעיני חבריו.

* הפעלת מוח ימין במקביל למוח שמאל – ככל שאנחנו מתבגרים, כך גוברת הנטייה של רובנו להשתמש יותר במוח שמאל (שאחראי על הירידה לפרטים קטנים, על חשיבה לוגית וליניארית ועל שינון, סדר וארגון) ופחות במוח ימין (שאחראית על היצירתיות, האינטואיציה, כושר ההמצאה ועל היכולת החשובה לחוות את הרגע, מבלי לתת לזיכרונות עבר כואבים או לחששות מפני העתיד להגביל אותנו). המגנוקיוב מפעיל את שני חלקי המוח במקביל, ומעניק למתבגרים את כל היתרונות החשובים שטמונים בפיתוח המוח הימני.

עיצוב ססגוני

בנוסף לכל המאפיינים החשובים הנ"ל, משחקי מגנטים לילדים צריכים להתאפיין גם בעיצוב ססגוני ושובה לב, כדי לגרום לדור הצעיר להתאהב בהם ממבט ראשון. המגנוקיוב מגיע בשבעה צבעים שונים (כחול, טורקיז, זהב, ירוק, ניקל, שחור ו-ורוד) ובנוסף ישנם דגמי מיקס שכוללים כדורים מגנטיים במספר צבעים.

בהתאם, יכול כל ילד ליצור צורות שהן לא רק ייחודיות מבחינת המבנה הגיאומטרי שלהן אלא גם כאלה שהן מרהיבות עין ומעוררות השראה והתפעלות.

בטיחות ואיכות ללא פשרות

כשמייצרים משחקי מגנטים לילדים אסור להתפשר על האיכות והבטיחות, וכך גם המגנוקיוב שמיוצר כאמור מכדורים בעלי מוליכות מגנטית גבוהה ומפלדה חזקה.

בזכות ההקפדה המשחק עמיד מאוד, בטוח לגמרי לשימוש לילדים מעל גיל 14 ובנוסף אנחנו מעניקים אחריות מלאה לשנה על הכוח המגנטי של הכדורים.

תוכלו להשיג את המגנוקיוב בחנויות מובחרות ברחבי הארץ וגם כאן באתר – ההנאה של ילדיכם מובטחת וכך גם הנחת שלכם בזכות היצירתיות והמקוריות של הדור הבא.

 

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על:

0 תגובות

השאר תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
מוזמן לתרום!

כתיבת תגובה